28 maj 2007

Inte mycket till semester ... men ni vinner!


Ni som känner mej privat ... ring och ös ur er skiten i stället så slipper ni samla så mycket på hög och riskera både blodtryck och annat ohälsosamt. I bästa fall tar jag telefonen ... annars är ju tekniken underbar ... det finns en avstängningsknapp på allt ... både på telefoner ... och datorer ... och ingen tvingar er att läsa men ni kan ju helt enkelt inte låta bli ... eller hur?

Min blogg ligger kvar veckan ut ... sedan plockas den bort helt och hållet ... så ni som vill hinner ösa ur er så mycket ni vill under tiden som är kvar ... för jag tar gärna emot konkret kritik för och emot mot mitt skrivande ... och anser jag att ni har rätt någonstans så rättar jag gärna till det ...

Konstigt nog är det bara en person som är riktigt tyst ... den som ni alla så gärna försvarar ... är det inte bättre ni stöttar honom än retar er på mej? Var fanns ni när han behövde er innan jag dök upp i hans liv igen?


6 kommentarer:

Anonym sa...

Din drypande sarkasm misskläder dig än en gång. Vad beträffande att jag skulle ringa dig så kan jag bara tala om att det gör jag mer än gärna. Dock får då dina inlägg här på bloggen stå oemotsagda. Att de eventuella bördor jag bär på skulle belasta mitt hälsotillstånd är för mig helt främmande. Jag har då så mycket annat jag kan räkna in på mitt hälso tillstånd utan att låta detta påverka mitt eventuella ``blodtryck´´.
Att den personen vi så att säga försvarar håller tyst kan ju enbart förklaras av att ditt agerande har fått han att resigera eller att han helt enkelt inte orkar bry sig längre. Välj själv.
Vad beträffande var vi fanns innan han träffade dig så.......
Monica nu är du lägre än lågt.
Detta är mitt sista ilägg på din sida. Jag lovar. Du är inte mottaglig för varken någon konstuktiv kritik eller ej heller någon uppmuntran. Det enda du gör är att sprida dina sarkastiska verbala uttryck. Återstår att önska dig lycka till för det menar jag verkligen.

Lars

Anonym sa...

Förståeligt att du tänker stänga din blogg, men tråkigt.

Anonym sa...

Tråkigt att höra att du ska sluta skriva, hoppas att du återkommer när ditt liv har "ordnat upp sig" lite, du vet var jag finns ;0).
Önskar dig allt det bästa !
Kramar, Doris

Anonym sa...

Kram Monica. Det verkar infekterat för Er i separationen. Ber för att Ni allihop ska finna lugn och ro :)
J

Anonym sa...

Monica, glöm inte att skriva till mig! soldierblue25@hotmail.com

För jag vill gärna ha kontakt fastän inte genom bloggen.

Kramar om ! J

Eva sa...

Hej Monica, ledsen att jag inte varit inne och läst hos dig på så länge och kunnat stötta dig och varit en motvikt mot dumma typer som inte förstår.

Sorgligt att det har gått som det har gått, men det är ju inte alltid det fungerar, och det har du ju skrivit om många gånger under den tid som vi 'känt' varandra.

Jag har alltid haft mycket lättare att skriva av mig mina problem än prata med folk, kanske är du sådan också? Min blogg har varit mitt andningshål sen jag gick i väggen, folk runt omkring mig varken kan eller vill förstå hur jag känner mig, och att prata med dem när man är ledsen och arg är ju inte möjligt då, men genom min blogg har jag träffat massor av förstående människor som jag kan 'prata' med genom bloggar, kommentarer och mail, och det ger mig så mycket mer.

Men som sagt, otrevliga typer finns överallt. Synd att du lägger ner din blogg, det hade varit bättre om de lade ner sina påhopp.

Det har alltid varit trevligt, roligt och intressant att läsa det du skriver. Hoppas vi hörs igen!