27 maj 2007

Att det ska vara så svårt ...

Jag vill inte skriva mer ... men varför ska jag nu plötsligt bli ett hatobjekt för personer med dåligt samvete eller dålig självkänsla ? Som dessutom skriver så dålig svenska så det borde vara ett mål för vår utbildningsminister ? På ren och rättstavad svenska ... stick och brinn! ... värre uttryck tycker jag inte är lämpligt i skrift .. för då får jag väl på tafsen för det också!
Jag håller med Linda Skugge ... varför är det alltid lättare att tycka illa om människor än att försöka tycka om dem ?

1 kommentar:

Anonym sa...

Monica !! Nu är du där igen. Att anklaga andra människor för dålig självkänsla och omdömme?? Att till detta nedlåta dig att anklaga andra människor för att stava dåligt samt avsluta med att citera Linda Skugge??? ``Lättare att tycka illa om människor än att tycka om??´´
Läser du själv vad du skriver?? Hur innebörden går stick i stäv emot vad du själv framhåller.
Hat objekt?? Jag förstår dig inte. Jag tycker och fortsätter att tycka att du är en intelligent människa som förtjänar respekt.
Att du ska ``spy galla någon annanstans´´ hjälper ju inte dig eller hur. Jag anser att spy galla inte hjälper någon. Allra minst dig i din situation.

När du beslutade att lägga ut vad du går igenom i er seperation, så kan du ju räkna ut att resultatet blir som det blir eller hur.
Den som in i leken ger sig får ju leken tåla. Gammalt talesätt, men så sant som det är sagt.

Sluta inte skriv. Det mår du säkert bra av men höj din nivå. Jag kan bara tala för mig själv men jag läser din blogg emellanåt och uppskattar dina betraktelser av livet i både smått o stort.

Lev väl Monica


Lars