23 maj 2007

En tung ryggsäck ...

Idag begravdes min far ... men det enda jag hade i huvudet var en tanke om att jag blivit ordentligt blåst ... eftersom jag har upptäckt att min sambo inte kört med rent mjöl i påsen under de senaste månaderna ... och för att underlätta det för sej själv låtit mej ta smällen ...

Den senaste månaden har allt handlat om den förestående separationen och flyttningen ... jag har inte fått en chans att fundera över allt som har haft med min far att göra ... mått dåligt för att jag orsakat så mycket turbulens. Som liten trodde jag på min far ... som vuxen har jag litat på männen i mitt liv ... men så blåst jag har blivit varenda gång ....

Och varför förvandlas många män till patetiska, ryggradslösa kräk, som inte fattar att de blivit avslöjade när verkligheten hinner i fatt ...

Och om min snart f.d. sambo läser det här ... så undrar jag om han kommer ihåg vad han gjorde den 14 april, 06.30, på morronen? Några timmar senare skulle vi skulle åka på vår efterlängtade semester ... tyvärr är det ju så att sanningen alltid hinner i fatt en lögnare ......

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad jag vill krama dig när jag läser det här. Känner riktigt ångesten ända hit, att bli totallurad.

Så himla jobbigt. Mina tankar är hos dig, massor med kraft skickar jag också.

*krama om*
Från din vän J

Anonym sa...

Hej Monica!
VANDRA VIDARE ...var de ord som kom upp i mina tankar när jag läste dina rader här ...kanske lättare sagt än gjort och naturligtvis lätt för mig att säga MEN kanske någon sanning i dem ändå ?
Tänker på dig och skickar STORA cyberkramar !
Doris

Anonym sa...

Monica. Som en betraktare från utsidan kan jag nu inte längre stillatigande betrakta dina inlägg längre. Jag förstår dig verkligen att du inte mår bra, men att därifrån sänka dig till en sådan låg nivå som du gör nu är för mig obegripligt. Att din vad du kallar snart fd sambo upptager kontakter med vänner som i sin tur kan hjälpa honom att bearbeta vad som HAN går igenom nu är inte att förväxla med någon form att inledande av förhållande som du vill ge sken av. Att du nedlåter dig till detta tycker jag verkligen övergår din kapacitet och intellekt. Tro min när jag säger. Jag hade högre tankar om dig Monica.
Tvätta gärna ert gemensamma byk men skall du göra det i offentlig miljö som du nu gör så bör du göra det objektivt samt själv kritiskt.
``Må den som är syndfri kasta första stenen´´

Anonym sa...

Du har en stor styrka i ditt språk. Det kommer att hjälpa dig igenom den här tiden. Och jag kommer inte att kunna låta bli att läsa.