18 maj 2007

Första hjälpen ...

Fick min första användning av meditationstekniken jag tog till mej under helgen ... drabbades av panikångest lagom efter att jag hunnit få ner en macka och en kopp kaffe ...

Trodde först jag blivit sjuk igen ... tappade känseln i ansiktet, det surrade i huvudet och hjärtat galopperade ... men någonstans i bakhuvudet poppade mitt sunda förnuft och lugnade mej "det är bara panikångest ... du dör inte " ... och jag har varit med om det tidigare men för många år sedan ... och dog inte då heller ....

Tog mej upp till sängen och försökte komma ihåg vad buddistmunken Ming Bao sagt ... "aaaandaaaas iiiinnn .... aaaandddaaas uuuutttt" ... "foookkkkuuuuuuss" ... och det fungerade...

Tack Ming Bao!

Förresten, som synes kommunicerar min sambo med mej ... via bloggen ... hade varit bättre han sagt samma sak till mej öga mot öga i stället för .... "om du skulle vara otrogen kan du packa direkt" ... "jag tycker vi håller den här nivån på våra diskussioner" ... "jag vet nog vad du har för dej ..."
Det är inte alltid så kul att bli offentligt uthängd ... eller bli anklagad för osanningar ... men bra terapi för den som säger det ... eller skrivet det ...

1 kommentar:

Anonym sa...

Monica, det verkar nästan som ett plagiat av min blogg här ...
Du förstår hur jag menar. Ha det allra bäst vännen. Jag tänker på dig och skickar kraft. J